Wednesday 25 September 2013

Filled Under:

Unik! Karya Seni Menakjubkan Dengan Bulan


Siapa yang tidak suka memandangi keindahan bulan? Bentuknya yang bulat sempurna dan memancarkan cahaya kekuning-kuningan membuat semua orang terkagum akan mahakarya sang Pencipta.

Bulan ternyata boleh juga menjadi salah satu bahagian dari karya seni ! Sekurang-kurangnya inilah yang dilakukan oleh Laurent Laveder, seorang jurugambar dan astronomi amatur berasal dari Perancis. Kecintaannya terhadap astronomi tidak hanya sekadar mengamati benda-benda luar angkasa saja, namun juga diabadikan ke dalam detik-detik yang unik.

Ia kemudian menciptakan sebuah karya seni dengan judul Siri Bermain dengan Bulan (Moon Games). Berbagai macam bentuk kegiatan dapat dipadukan dengan keindahan bulan seperti, suasana tenang saat membaca buku, keceriaan anak-anak hingga menjadi objek sebuah lukisan.

Untuk mengambil setiap momen ini, Laurent mengatakan bahawa ia harus selalu mempersiapkan setiap project dengan sempurna. Momentum mengambil gambar bulan haruslah sempurna kerana, dalam hitungan detik Bulan akan terus meninggi di angkasa.


sumber :zamrispoon.blogspot




0 comments:

Post a Comment