Tuesday 11 December 2012

Filled Under:

Mazidul Akmal Sidik Gunakan Video Palsu Untuk Laporan Di Majalah 3?




Walaupun ini bukan satu hiburan secara langsung, masyarakat harus tahu jika sesuatu laporan itu telah di’sampaikan secara salah — supaya tidak terbabas.

Niat Mazidul Akmal Sidik untuk menyedarkan para pengguna jalanraya tentang pentingnya memandu secara berhati hati itu murni, tetapi janganlah sampai berbohong.

Dalam edisi terbaru Majalah 3 Sabtu lalu, Mazidul Akmal Sidik telah di’dakwa menggunakan satu video lakonan semula tanpa memaklumkan kepada penonton program tersebut.



Malah, nada laporan beliau ketika itu juga seakan memberikan gambaran lakon semula oleh penunggang professional itu memang terjadi & ini menyinggung mereka yang terlibat.

Peminat sukan motorsikal di beberapa forum berkaitan juga menyelar tindakan Mazidul Akmal Sidik ini yang di’anggap tidak selari dengan kod juga etika kewartawanan.

Anda boleh tonton video sedutan laporan Mazidul Akmal Sidik untuk Majalah 3 selepas ini — sambil itu, ambil mesej yang positif, berhati hati akan AES ketika memandu. Heh.





10 comments:

  1. hahaha....
    dah kenal TV3

    ReplyDelete
  2. mmg tv3 10 cerita 11 xbleh pcy..

    ReplyDelete
  3. Take positively

    ReplyDelete
  4. Provok lah ni...TV gilaaa..

    ReplyDelete
  5. ape yg tipu nyeR??? memg btl la ape pemndu mcm tu? aq uling alik utara ke selata tiap2 mingu... same je.. so x sala kalo dier wat rakaman balik.....

    ReplyDelete
  6. patut d pecat dri dlu lgi,msa dia kne tangkap kes dadah...hipokrit.

    ReplyDelete
  7. Zaman sekarang masyarakat hendakan yg benar saja disajikan kpd mereka,memang itulah yg sepatutnya...tapi kadang kala agak malang apabila dgn org lain mereka itu amat susah utk memaafkan dan bertoleransi tetapi apabila sesuai dgn hajat mereka tanpa segan silu mereka sendiri mudah membuat atau terpengaruh dgn pekara2 yg tidak betul sebenarnya tetapi tetap dterima kerana sumber cerita tersebut dtg dr kelompok extrim mereka

    ReplyDelete
  8. ala sapa xkenal mizidul..cuba korang selidik life dia ok ke...suruh dia buat cerita pasal budak2 melayu suka minum arak...kut2 kena mata idung sendiri.

    ReplyDelete
  9. Nobody perfect.. OK..

    ReplyDelete