Friday 28 December 2012

Filled Under:

5 Kes Murtad Paling Top di Malaysia


Gambar ikhsan dari Blog Minda Malaysia. Ini lagi satu gambar seekor mangkuk yang penulis dapat dari sebuah blog. Kenapa makin banyak kes-kes macam ni. Budak melayu pakai rantai salib. Di belakang pula ada tulisan kalimah Allah. Aduyai!!! Ini fesyen apakah? MasyaAllah!!!. Anda pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Mungkin generasi sekarang kian lupa akan kejadian dan peristiwa ini yang berlaku kira-kira 13 tahun dahulu. Mungkin pembaca sekarang masih dibangku sekolah lagi pada waktu itu dan ketiadaan media elektronik (internet) seperti sekarang. Isu Murtad ini sudah lama berlaku dan terus berlaku sehingga sekarang tanpa disiarkan di akhbar. Hanya pihak yang bekerja di pejabat agama yang tahu dengan terperinci kes murtad orang Melayu yang sangat mencemaskan masyarakat kita terutama orang Islam yang berbangsa Melayu.

Selepas kisah Masitah Zaini di facebook yang begitu panas! Mari sama-sama baca kisah lama yang mungkin anda sudah lupa. Sama-sama kita renung dan fikir dengan kejadian yang lepas supaya menjadi pengajaran kepada kita pada masa akan datang.

Dalam posting ini ada 2 perkara yang anda mesti baca:-

1. Paderi Melayu baru tiba dari Singapura berada di sini sekarang - Sumber Blog Bujang Susah.

2. Kisah murtad Aisyah Bukhari dan Hartina Hj Kamarudin - Sumber Berita Harian 1997.

Cerita yang akan capt bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan posting ini menggunakan blog atau facebook anda kepada saudara kita yang tidak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Paderi Melayu baru tiba dari Singapura.
Benar atau tidak saya tidak pasti, tetapi artikel inilah yang masuk ke dalam Mailbox saya. Mudah2an menjadi peringatan buat kita semua. Please forward this message to other Muslims. Sekarang pendakwah Kristian sedang aktif di Seremban lebihkurang 1900 orang paderi Melayu yang baru tiba dari Singapura berada di sini sekarang. Mereka menggunakan air sihir. Berhati-hati dengan air mineral jenama ini:-

1. Al- Baramkah.
2. Al- Mansori.
3. Al- Bistaria.

P/S: Sama ada diperolehi secara percuma atau dijual murah semua air-air ini telah dicampur dengan"Holy Water". Tolong sebarkan message ini kepada semua umat Islam/Sahabat/Sahabiah dan lain-lain.

SESUNGGUHNYA KITA TAK TERMAMPU MEMEGANG SENJATA UNTUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM, AKAN TAPI KITA BOLEH LAKUKAN DENGAN BERPESAN-PESAN PADA KEBENARAN .. SEMOGA DIBERKATI ALLAH SWT.
................................................................


LINA JOY YANG TELAH MURTAD PADA TAHUN 1998

Kisah Murtad orang Melayu (Aisyah Bukhari, Hartina Hj Kamarudin dll)
Surat khabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang. Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Contoh kes Aisyah Bukhari.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad.

2.Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal .. Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu.

Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

“Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.”

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan. Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah.

Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6,bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, “Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.”

Perenggan 23: “Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik”.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara’ dengan undang-undang sivil,undang-undang syara’ akan terbatal.. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi…. semua tak termasuk.

Article 4 pula

Menyatakan: “Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara’.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.
Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yangtak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Contoh kes Yusof bin Abdullah.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh.

Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Contoh kes Suzie Teoh.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. “Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie

Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.” Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ” Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.” Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Lain-lain kes.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka.. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata, “Allah hu Ahad”. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung.Mampu berkata “Allah hu Ahad”. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya,mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong.

Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang..

Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis Agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan:
“Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak”.
Sahabat bertanya “Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ”
“Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu, pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir.. Petang Islam, pagi kafir balik.” Sahabat bertanya lagi. “Mengapa begitu ya Rasullullah? ”
Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia”.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, “Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.” Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya “International Jew” (tak Silap saya).. Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: “Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.”

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao . Lepas tu kerajaan Islam Acheh … semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G.. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian..

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah “garam dan ragi”. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu.. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu. Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi”. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi, justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. “Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak… Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John’s Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia.. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, Sebarkan kepada pembaca dengan blog anda supaya semua saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, copy dan email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Kawan-kawan yang dikasihi, tolong copy dan forwardkan ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan ini.




82 comments:

  1. Replies
    1. cuba baca kalu boleh cuba cari kat google .
      christ,mohammad and i...
      nilai lah sendiri....

      Delete
    2. Perkara biasa ni...

      Delete
  2. The God knows the truth. Who are you to judge people? Why are you saying bad stuff from your mouth? did you not know any harmony? Do you know that the devil also spoke of evil, lie, and all the bad stuff? I am just reminding you of who you are, and be careful of what you post. Spread peace, not hate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian..

      Delete
    2. you are right, islam in at the losing end..

      Delete
    3. humble your heart before God the Creator.. Search for the 'Straight Path' and God will show you the Way... God never fail you when u ask, because He Loves you so much as He gave you life, .God never leave you alone... Seek the truth with all your heart... G.B.U

      Delete
  3. artikel yg sgt bagus,ISLAM FOR LIFE :-)

    ReplyDelete
  4. artikel yg sgt bagus,ISLAM FOR LIFE :-)

    ReplyDelete
  5. ARTIKEL YG MGARUT DAN SAMPAH!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kate mcm tu sebab ko bukan islam...x kne di batang hidung...piii r...

      Delete
  6. we are born as we are.. kita hanya percya pada apa yang kita rasa kita percaya.. May God Bless, and live in peace.. No Hate..

    ReplyDelete
  7. patut untuk disebarkan...mmg sdg berlaku tapi ramai yg tidak sedar atau buat2 tidak sedar...subhana ALLAH...

    ReplyDelete
  8. ALLAH HAMBU SAYANG PD MU MATIKAN HAMBU DALAM ISLAM BUKAN HAMBU SAHAJA TAPI SEMUA UMAT ISLAM

    ReplyDelete
  9. artikel paling takut nak baca..nauzubillah

    ReplyDelete
  10. holy water x bleh buat apa2 la bodoh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..holywater konon.. nth pape lh... air kelapa lg holy lh ngek

      Delete
  11. suka hati dorg la mau mrtad ka hapa.. kalau kamu pcaya apa yg kamu pcaya.. kasi doa ja dorg yg murtad tu.. lagi satu.. holy water \ air suci bukan sihir la bodo.. x kesan pun dgn sapa2 yg kena.. mandi la satu belanga x kesan punya.. kamu jak yg mau api2 kan org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adi ander, saya xtw sama ada awak ni islam @ x. tapi,setahu saya, klau sesapa pon yg mnum holy water ni, dia sukar nk mngucap dua kalimah syahadah pd saat sakaratul maut. klau kamu islam,kamu tahu apa pnting nya semua tu. kalau x, kamu tanya la sapa2 pon kwn islam yg benar2 islam. jgn tnya pada melayu yg bukan islam. wallahua'lam.

      Delete
    2. adi ander, saya xtw kamu ni islam atau x. tapi setahu saya, holy water ni klau terkena pada lidah seorang islam, sukar utk si pulan u mngucap 2 kalimah syahadah sewaktu sakaratul maut nya. klau kamu islam, kamu akan tahu betapa penting nya semua tu. tapi klau kamu bukan islam, tnya kan pada kwn kamu yg betul2 islam,bukan lah yg hanya islam pada nama. supaya kamu akan lebih berhati2 dlm berkata2. wallahua'lam.

      Delete
    3. andi ko tau zaman nabi dulu jika murttad hukumannya ape???mati....so kalo ko x tahu ape2 bab agama jangan tunjuk pandai...kebebasan agama memang ad sjak zaman nabi dhulu...tapi org islam x boleh murtad..kene berpegang pda islam...jgan maen ske hati komen...

      Delete
  12. Sesape yg bukan islam tuh tak payah nak sembang sgt. Artikel neh utk org islam. Tak payah baca kalau korg tak suka. ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong...betol...

      Delete
    2. just check at google ..type
      christ,mohammad and I..

      Delete
    3. Aah betul tu.suma ni wt pedoman utk org yg knl agama islam.bila bc ttba hati rs sdih pd merka yg xpndai bersyukur tntg agama islam sndr

      Delete
  13. Orang yang buat holy water pun dah peluk islam. Orang melayu malaysia aja yang bangkai kerana malas kerja nak dapat tajaan duit sangup gadai agama dan maruah demi ringgit. Kau orang tahu tak di negara barat sekarang ni berjuta orang memeluk islam dari macam-macam agama dalam masa setahun.

    ReplyDelete
  14. artikel yang sngt bagus' dan bgi yng tak suka tu ketara hati dia tak tau mana yang salh dan mna yng betul, alias ada mata tpi tak dapt melihat, tiada tuli telinga tapi tak dpat mndegr, dah ada bukti yang yang kukuh masih gak mau mmbngkang. itulah hakikat si kafir ni yang tidak senng tngok agama Islam yang terbukti benar... Islam is the ryt way....

    ReplyDelete
  15. sangat menakutkan...saya menangis membaca artikel ini...semoga ramai lagi yang akan terus menulis artikel seperti ini...kerana perkara ini jarang didedahkan...

    ReplyDelete
  16. saudara...pilihlah pemerintah yg betol2 boleh berlandaskn islam...pmerintah yg mmpunyai keimanan yg kuat dan jganlah plih pmerintah yg agama hanya pada kad pengenalan...allahuakbar..

    ReplyDelete
  17. kalau nak tau sangat kenapa ramai yang murtad
    cuba lah taip kat ..christ, mohammad and I...
    buku di tulis oleh seorang islam dari mesir...
    lepas baca nilai lah sendiri...
    saya juga seorang MURTAD sabah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi mamposs ko celaka..tunggu je detik berdarah bumi bertuah ni..

      Delete
    2. Jgn teperdaya ngan hasutan syaitan ni..allahuakbar

      Delete
    3. God bless you.

      Delete
  18. artikel yang bagus . message nya juga sampai . jelas terlihat yang sejarah selama kita belajar teramat la salah . bukan kemenangan islam patut kita tgk , kaji tetapi strategi untuk menangkan mereka jatuhkan islam . kerana itu lebih penting dan itu jugalah masa hadapan nya . didikan yang sempurna jugak boleh murtad , jadi itu bergantung pada diri . islam itu mudah cuma kita sahaja yang memberatkan . Allah guide us way to your jannah <3

    ReplyDelete
  19. Sedihnye...malang nya jd ibu n bpa ank2 seperti mereka yg murtad ni..

    ReplyDelete
  20. Sesungguhnya Maha Suci Allah saja yang Maha Mengetahui....

    ReplyDelete
  21. Nak buat mcmana.negara malaysia kan negara islam...kahkahh

    ReplyDelete
  22. Hukum hudud pd org islam yg murtad ialah bunuh

    ReplyDelete
  23. Aduhai jika Rasulullah masih hidup pasti dia merasa sedih Umatnya ramai yang Murtad , Ya Allah Kau Buka Pintu Hati Sauadaraku Yang Telah Murtad Kembali Ke Agama Islam , Kami Amat Sayangkan Dia

    ReplyDelete
  24. ada golongan dalam komen ini ingin promote kritian...satu soalan pada mubaligh sekor ni...kenapa ramai paderi hebat2 masuk islam???

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab yang komen nak promote kr*****n ni,mereka belum cukup ilmu,tapi cuba nak menunjukkan yang agama mereka benar. mungkin sekarang mereka tak sedar,insllah,suatu hari nanti,akan terbukti agama mana yang BENAR.
      I'M MUSLIM AND I'M PROUD TO BE MUSLIM..

      Delete
    2. Paderi yg hebat2 masuk islam??? kerana tidak percayakan isa... lagi dan menyukai Muhammad dan sunahnya..

      Delete
    3. Btol tu,agama islam adlh agama terhebat lagi suci.sy bersyukur dlahirkan sbgai org beragama islam.allahhuakbar3X

      Delete
  25. Wahai org2 murtad.. akhirat nnt azabnya.. tggulh... kamu pasti akan mati jgk..

    ReplyDelete
  26. :: masing2 nk pertahankan agama masing2...agama masing2 ade cerita tersendiri...masing2 nk menangkan agama masing2, masing2 nk mengatakan bahawa agama masing2 lah yg benar belaka..setiap agama wujud dr zaman dulu lagi dan dibawa secara dakwah turun temurun beserta kitab2. saye hormati tiap agama yg ade dimuke bumi cume hormatlah agama sesame sendiri, sendiri ade kepercayaan masing2 kan... ::

    ReplyDelete
  27. :: harap2 yg pertahankan agama tu buatla segala suruhan yg diwajibkan dalam agama anda ye..jgn setakat bisng2 kat sini tp sendri pun xbetul..cume bezanya anda xbertukar agama...selalu sgt org nk ngaku dia baik, muslimla, christian la, hindu la tp kewajipan sebagai penganut tak dijalankan dgn sebaiknye kan..then kalo betul pun anda warak, teguran tu biala elok sikit..nk mempertahankan kesucian agama mestila dgn cara yg mulia seindah agama anda ::

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. tapi, sebaik-baiknya biarlah ia berjalan serasi. mungkin kadang-kadang kita tak sangatalim. sekadar ikut 5 rukun islam. percaya 5 rukun iman. hidup dalam kancah zaman skrg, kita hanya mampu buat yang terwajub shj. mungkin bila insaf sikit-sikit ade jgk buat solat taubat, semanyang hajat. semayang sunat.

      tp bab akidah, tak boleh buat main-main.
      jangan bg org pijak islam. jangan.

      Nabi Muhammad s.a.w berjuang mati-matian sebarkan agama kita. ulama-ulama dulu2 sanggup bermandi darah. berjuang. nak pastikan islam sampai kat kita mcm skrg ni.

      Skrg tugas kita nak pastikan anak-cucu-cicit kita zaman akan dtg rasa nikmat islam yg kita rasa skrg.

      Jangan biarkan masalah murtad berleluasa.

      Kita nilai. kita pilih. kita bertindak!

      ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!ALLAHUAKBAR!

      Delete
  28. well I'm agree with adi ander actually, to make it clear The Holy water is a Holy water. NO wizard stuff kind of thing..and I admit I'm totally do not know the understanding about Holy Water in Islam perspective because I'm Christian, yes, I'm proud with it but it doesn't mean I hate Islam. Anyway, the point is, still I'm wondering if the act of converting the religion (in Islam perspective, I presume)it's wrong, but why it still happening? what say you? Ok, to make clear this question I have no intention to blame Islam. Take notice on it.
    I have my own opinion about why this situation occur. For me, this is because the individual itself. That's individual probably lack of knowledge about they own faith yet making them wonder to which part to stand of(like the case above, in my view..if he/she knowing well the forbidden of converting he/she origin religion.. he/she wouldn't do it. am I right?)well, I'm dare to say it because it happen to my own relative, my own friend. He is christian originally but not so strong religious, and because of LOVE (his lover is a Muslim) he converting to be one of the Muslim's brotherhood..I'm not blame for what he done nor even anger, but I'm thankful because now he have his own faith.. faith that also led him to the right path (Well, I do believe all religion no matter Christian, Islam, Buddha etc. teach us good things). As long he not freethinker, I'm relieved.
    However do not get mistake, I'm express my view as above is not because I'm supporting the converting action(Islam to Christian,or the other way around). My point is, DO NOT MISTAKEN OTHERS RELIGIOUS.Study it first before trowing opinion about it, and my advice don't believe sources from the internet..especially about religious (beware,Freemason spreader widely recently. You know what I'm mean). Study it through person surrounding you. Then you get the real answer about it. PEACE ^^
    p/s: Again I'm strictly state that "Holy Water is a Holy water and not such wizard kind of thing". I'm don't know in Islam perspective, if you are forbidden to touch or used it, so Please do remind your friends(those who are Christian),politely ask them to keep it well. Just like what I'm done to my roommate during my study year, I remind him;
    "Abdul (bukan nama sebenar), dalam botol mineral nie Holy water, jgn kamu terminum pula"
    and Abdul reply;
    "Kalau begitu kamu letak atas almari la, senang sy kenal pasti nanti"
    See.. if we have understanding each other religious there no such thing like Islam vs. Christian. Am I right?? anyway,I dare to say not only facts but because it happened in my life.
    from AB+



    ReplyDelete
    Replies
    1. yes. sure u're right. All religions teach their people the right things. ALL. I have learnt most of the religions, and yes. ALL the teachings are basically same. enjoy good and prohibit bad. The differences are the principle of the religions.

      FYI, Islam has its own rules and regulation in all aspects of life. Communication, business, society, profession, brotherhood, neighborhood etc etc. Even, when the prophet rule the Madinatul Munawwarah, he has established a principle how we muslims have to deal with others; muslim or non-Muslim. it is very beautiful if all the muslims observe that.

      Relate to the topic. Murtad. choosing the own path of faith, life. Yes. it is depend on the individual. as u said

      "this is because the individual itself. That's individual probably lack of knowledge about they own faith yet making them wonder to which part to stand of(like the case above, in my view..if he/she knowing well the forbidden of converting he/she origin religion.. he/she wouldn't do it. am I right?)"

      In Islam, (God) Allah said that " la ikra ha fid din - there is no compulsion in religion" from The Holy Quran

      Allah has given the right for all individual to choose the right path (and those who believe will find the truth indeed). So there is no problem for him to convert. Because he will bear the sin HIMSELF.

      But, The problem here is when the person announces that he is converting. then, it will never be HIS problem ALONE, it has became the social problem. in Islam call it as Mahallah ammah; the problem of the society. So, we all the muslims have the responsibility to interrupt. To solve this kind of problem. The problem of announcing that he is murtad not just bother himself, He is bothering the whole society. the other muslims; physically, mentally.

      He has distracted the faith of others!

      and, this problem arises because of the groups who wants to destroy islam. So, we muslims, have our own right to protect it. with our full faith. full strength.

      true, there is no such thing Islam VS christian. we are protecting our right. we are not destroying others.

      -live for peach.

      Delete
  29. penyelesaian laksanakan hukum hudud..

    ReplyDelete
  30. hahahahahahaha sama jew,,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  31. terbaca artikal ni td. seriously menangis. sedih. takut pn ada. bercampur baur. semoga keluarga kami dijauhkan dari gejala murtad ni.

    dalam kelas, ustaz ada bgtau. betul "tiada paksaan dalam beragama" maksudnya kita bebas memilih agama mana yang kita rasakan betul. itu hak individu.

    tapi bila org yang murtad itu mengishtiharkan dirinya murtad, itu salah! kerana dia telah meragut hak masyarakat!
    .ia akan membawa kepada pemecah-belahan ummah. menjatuhkan martabat islam.


    Astaghfirullah. Jauhkan lah kami dari api-Mu. Matikanlah kami dalam agama suci-Mu. Sedih ada. takut pn ada. Sedih sbb agama yg Rasullallah pertahankan sejak 1400tahun dulu digoyah oleh kaum sendiri. takut. takut sangat andai satu hari nanti Allah tarik nikmat islam dalam diri ini. astaghfirullah. Takut pada hari pembalasan. takut andai timbangan di sebelah kanan tak mampu mengatasi timbangan yang kiri.

    Selamatkanlah kami, Ya Rahim.

    ReplyDelete
  32. hand semua tgk ni saje... aku respek sgt la melayu kat singapura ni... R.I.P ISLAM!

    http://singaporeseen.stomp.com.sg/stomp/sgseen/this_urban_jungle/1661678/beachgoers_glow_under_moonlight.html

    ReplyDelete
  33. muhammad masa kecil sudah jadi anak yatim
    piatu dan miskin dia kuat cemburu melihat orang yahudi nasrani
    bersanjung tinggi terhadap Yesus Kristus, pada satu hari dia pun nak jadi
    seorang yang terkenal dan berkuasa semua ajaran sembahyang mengikut ugama
    yahudi judaism cuma ubah sikit coraknya. Muhammad bercita-cita tinggi sehingga berita ajaran baru tersebar keseluruh penduduk Mekah orang-orang Mekah tak boleh tahan halau ugut hendak bunuh
    muhammad dan muhammad keluar dari mekah pergi ke madinah. Di
    Madinah muhammad membina empayar sendiri. Berperang mulai
    perjanjian Hudaibiyah ada beberapa pemerintah negara tak mahu
    memeluk agama islam, muhammad memerangi mereka apabila
    muhammad menang merampas harta termasuk ternakan suruh penduduk memeluk islam kalau tak mahu kena bayar jizyah iaitu income tax kalau masih tak mahu turut kena
    halau keluar dari tanah negara sendiri anggap sebagai pembuangan. Begitulah cara
    muhammad merampas negara orang membina empayar
    sendiri bunuh membunuh sedangkan Yesus Kristus berkata bunuh
    membunuh adalah berdosa maka cintailah musuh anda.

    muhammad suruh anak zaid bin harith ceraikan zainab binti jahsi
    menantu muhammad sendiri supaya muhammad kahwinkan zainab. Zaid rasa marah tapi nak buat macamana sebab zaid anak laki kepada siti kadijah Zainab isteri kepada Zaid siapa tak marah. Muhammad cakap dengan zaid suruh dia bersabar. Muhammad sendiri tunggu malaikat turun wahyu bukannya Allah.

    Padahal jelas dalam Taurat seperti ini:
    Ulangan 5:21 Jangan mengingini isteri sesamamu, dan jangan
    menghasratkan rumahnya, atau ladangnya, atau hambanya laki-
    laki, atau hambanya perempuan, atau lembunya, atau keledainya,
    atau apapun yang dipunyai sesamamu.
    Roma 13:9 Karena firman: jangan
    berzina, jangan membunuh, jangan mencuri, jangan mengingini dan firman lain manapun juga,
    sudah tersimpul dalam firman ini, yaitu: Kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri!

    kematian:

    Yesus Kristus mati dan hidup kembali.

    Muhammad mati, mati begitu sahaja.


    Lawan perang:

    Yesus tak pernah lawan perang.

    Muhammad pernah perang lawan lagi bunuh.

    Dengar panggilan Allah pencipta:

    Yesus dan para semua nabi Israel dengar suara menerima wahyu
    menerusi Allah.

    Muhammad dengar menerima wahyu melalui malaikat tetapi bukan
    Tuhan.


    Identiti peribadi:
    Yesus adalah anak Allah dan Yesus adalah Tuhan I am the way the truth
    and the life.
    Muhammad adalah seorang manusia biasa.


    Menerima ayat:

    Yesus menerima ayat melalui Allah Bapa syurga.

    Muhammad menerima ayat wahyu melalui malaikat.

    Membunuh:

    Yesus tak pernah membunuh.

    Muhammad membunuh ramai orangnya waktu beberapa siri peperangan badar,uhud,khandak dll.


    Kehidupan:
    Yesus adalah kehidupan pernah menghidupkan orang mati.

    Muhammad ada kehidupan tetapi tak pernah menghidupkan orang mati.

    Berdosa:

    Yesus tak pernah berdosa 1Petrus 2:22

    Muhammad banyak dosa Quran 40:55; 48:12


    Perempuan:
    Yesus bersopan santun dengan perempuan.

    Muhammad kata kebanyakkan perempuan masuk neraka (Had. 1:28,301; 2:161; 7:124)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhammad s.a.w adalah seorang maksum. hatinya bebas daripada syaitan apatah lagi dosa.
      namanya tertulis Di arasy Allah swt . Di kalangan Nabi, Allah memilih nama Muhammad dicantumkan dgn namanya.

      wahai para murtad,ternyata hati anda sudah gelap. bersedia lah utk pembalasan dari Allah. sesungguhnya hari pembalasan itu benar.

      allahuakbar

      Delete
    2. True..Yesus adalah juruselamat pribadi kita. Hanya Yesus saja yg dpt membawa jln keselamatan kpd kita.

      Delete
  34. JESUS IS SAVIOUR...

    ReplyDelete
  35. Syukur...Tuhan sudah menyelamatkan mereka..ini kerana mereka benar-benar serahkan hati dan hidup mereka kepada Tuhan..Tuhan pasti memberkati mereka.

    ReplyDelete
  36. orang yang gemar makan ayam akan cakap ayam tu lah yang paling sedap,
    tapi orang yang gemar makan ikan akan cakap ikan lagi sedap..so, fikir-fikirkan, selamat beramal..

    ReplyDelete
  37. Sila jgn tunjukkan kebodohan anda d sni...father yg kamu ckp melay dr dpura d atas tu adalah father kadazandusun dr sabah...kalo nak fitnah tolong la bijak skit....

    ReplyDelete
  38. Bertobatlah.. Kerajaan Syurga Itu semakin dekat(^_^)

    ReplyDelete
  39. no other religion forces the people to practice that religion. no other religion has murtad concept except Islam because they don't even have faith in their own religion. so, they have to create a concept that can force people to stay as a Muslim even if they don't want.

    ReplyDelete
  40. yes islam is already at its peak.people are really understanding the concept and purpose of islam

    ReplyDelete
  41. jgn persalahkan agama utk kejadiaan ini.sesungguhnya agama Islam adalah yg terbaek.peraturan diwujudkan agar manusia ingat akan batas2 dlm kehidupan.paksaan tidak akan wujud sekiranya diri sndri faham akan peraturan ini.

    ReplyDelete
  42. Biasalah org bijak d eropah bnyk msuk islam. Yg bodoh dgn alasan miskin,kbebasan konon,nafsu bnyk murtad.Pesanan sya kpd yg murtad...apakah kamu fikir alquran dan nabi muhammad itu benar daripada tuhan sdgkan bnyk penemuan2 sains hari ini trbukti oleh teknologi cangih telah d ceritakan oleh alqurqn dan hadis lebih 1400 tahun lebih awal.fikirkan dan kembalilah selagi sempat.

    ReplyDelete
  43. Kepada yg murtad tlg kaji sedalam yg agama kamu anuti skrg kitab asalnya sblum kamu mati krn anda akan jumpa d hujungnya nanti iaotu islam..bnyk yg masuk islam bukan calang orang sprt paderi yg lebih pndai dr kamu..tnya yg masuk pdri yg msuk islam itu knp dia masuk islam...kaji dlm2 kitab asal kamu..kmuakan jumpa. Juga dia menyuruh kpd islam scr tidak langsung..prcayalah..cari slagi Allah memberi kmunafas

    ReplyDelete
  44. Ini blog x publishkan knytaan sya..blog kristian mnkin

    ReplyDelete
  45. Yesus itu nabi.dia tidak pernah menyuruh org sembah dia dan tidak pernah katakan dirinya tuhan.Injil benar krn dr Allah juga tapi yg asli bukan skrg ni.

    ReplyDelete
  46. Kitab2
    Taurat +zabur +injil = al-quran..
    Balik kepada alquran. Mudah2an segala persoalan dapat diselesaikan. Syaitan dan iblis akan merosakan akidah anak cucu adam dalam ape jua keadaan. Sama2 kita berdoa agar orang islam berada dilandasan islam. Amin

    ReplyDelete
  47. semakin manusia bijak dan punya hati suci maka disana bermula keruntuhan islam.

    ReplyDelete
  48. salah ke sy murtad? 20 thn i baca Quran barulah sy sedar akan sifat sebenar Islam. sy dh x caya akan Islam. Holy water tu bkn air sihir jgn nak fitnah2 agama lain.

    knpe dlm Islam ada 'murtad'? Knpe salah kita nk tinggalkan Islam? Agama lain x de pon nak paksa2 kita kekalkan dlm agama? Selepas murtad sy belajar semua agama lain. Agama lain mcm Kristian dn Buddha x de pon paksa. "Please do not follow me blindly, and only follow me if you agree with my teachings", diorang kata. Di hati sy Jesus amat penyayang dn tdk membunuh tp Nabi berperang2 x henti2.

    kita harus ada kebebasan utk memilih kepercayaan kita. Agama tdk harus dipaksa ttp dipeluk dgn hati. Kalo sy dah x caya ngan Islam mcm mana ko nk sy sembayang hari2 dgn hati yg kosong?

    ReplyDelete
  49. Jesus Christ is the truth..

    ReplyDelete
  50. Setiap orang ada hak untuk memilih agamanya sendiri...
    knapa pula nak larang...

    ReplyDelete
  51. woi! Anonymous March 24,
    2013 at 8:44 AM jangan kamu sekali-sekali kamu menghina nabi muhammad s.a.w, aku boleh pancung kepala kamu demi maruah agama Allah, hanya agama islam yang diterima oleh Allah dan muhammad adalah rasul mulia yg lebih mulia dari yesus kamu.

    ReplyDelete
  52. Hello there all anon who says bad about Allah, Muhammad (PBUH), and Islam.

    First of all... I hope all of you can see the wonders of Islam.. As it is simple and accept everyone.

    Second of all... Why we avoid our muslims to murtad is because of this is the words of our Allah. Hence to help them not become lost in other DELUSIONAL RELIGION.

    Third of all... Allah is the true god, almighty god that created all, only Allah you can pray for and hope for, no other gods than HIM. Only Allah is true god and creator of us all.

    Fourth of all.. for those people who bashed Islamm and the teaching of Muhammad (PBUH)...I want to ask this.. What is trinity?... three gods isn't it? So... Which one is the greatest and strong? The father, or the Son, or the holy spirit? Ask yourself.. Who do you prefer to pray for? There is no ending of questionable for what is their power that be divided between three of them..

    In Islam this is simple.. One and only god that is Allah the creator. The one who receive people pray and grant them. The one who created universe and livings. The one that has no power limit or any limit. He is Allah. You only pray for one god and not two, or three gods.

    Five.. if you say that Islam is forcing everyone.. why does you have to build a yesus statue? If you build that, then you can see your god isn't it? and the god can see you.. SO YOU ARE FORCING YOUR EYES TO SEE GOD...Can you imagine that a god is being sculpture by human beings?? A god is crafted by mere humans?

    back to the force.. Why does fathers couldn't marry or having any child? This is far from the needs of human being of the need of LOVE,and Family.. Why force Nun for couldn't marry someone she loves? Why force them? Even the time of Yesus, there is no obligation of this... Urm....

    I am sorry if I say to much.. But, I couldn't stand when you are not Islam says something bad about ISLAM.

    Btw, I do hope the light of Islam will make you to one of us in future times.

    ^_^

    Peace No War

    ReplyDelete
  53. yang paderi kononya dari singapura tu bukan melayu. memang asal dari Sabah keturunan Kadazan Dusun lahir dalam keluarga beragama Kristian. Kalau nak share cerita saya berharap sangatlah pihak blogger / admin tentukan kesahihan cerita tersebut bukan sukahati nak tulis hanya sekadar nak dapatkan populariti. :)

    ReplyDelete
  54. jangan keraskan hatimu pd agama yang serabut dan tiada kepastian...yesus berkata 'selepas Aku akan muncul nabi-nabi palsu yang menyesatkan..'

    ReplyDelete
  55. Dunia semakin tua,smua org gaduh psal agama. bdoa mgikut kpcyan msing2. jgn tmbh dosa. i love jesus.

    ReplyDelete