Tuesday 25 December 2012

Filled Under:

Mayat Jadi Berat Kerana Makhluk Halus?

TRAGEDI...mayat bot pancung karam bergelimpangan di pantai, semalam. BANTU...anggota penyelamat dan penduduk kampung membantu menguruskan mayat yang dibawa ke pantai.


TRAGEDI...mayat bot pancung karam bergelimpangan di pantai, semalam.


BANTU...anggota penyelamat dan penduduk kampung membantu menguruskan mayat yang dibawa ke pantai.


KOTA TINGGI: Keanehan berlaku ketika pihak berkuasa menguruskan sembilan mangsa bot karam di Perairan Teluk C berhampiran Bandar Penawar, di sini, malam kelmarin apabila mayat mereka gagal diangkat kerana terlalu berat.

Walaupun lima orang dewasa berusaha mengangkat satu mayat, usaha mereka tetap gagal dan keadaan hanya berubah selepas seorang ustaz dipanggil untuk membantu.

Sumber polis berkata, selain keadaan mayat yang berat, berlaku satu lagi keanehan apabila pacuan empat roda polis secara tiba-tiba tersekat di kawasan berpasir dan tidak boleh bergerak menyebabkan usaha membawa mayat ke hospital bertambah sukar.

Menurutnya, polis bergegas ke lokasi kejadian selepas menerima maklumat daripada orang awam berkaitan penemuan mayat terdampar di kawasan itu kira-kira jam 4.30 petang kelmarin.

“Semua mangsa dipercayai penumpang sebuah bot pancung yang membawa lebih 15 pendatang tanpa izin warga Indonesia yang bertolak dari Bandar Penawar melalui laluan tikus untuk pulang ke negara asal mereka.




23 comments:

  1. get your fact true guys, orang mati lemas of coz air da masok badan dan berat. =.= fresh lagi tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xkan la msuk air smpai berat mcm tu skali..5 org beb...asal bingai sgt ko ni..nmpak sgt ko jnis x prcya alam ghaib yg memg sdia ad di skeliling ko..bingai thap gaban..

      Delete
    2. Hantu ai punyer keje lhaa tuh,.hahah..seram...

      Delete
    3. xkan masuk air smpai 5 org angkat pon tak larat?? kau baca ke tak?? adoyyy..

      Delete
  2. bingai tahap cipan dah nie

    ReplyDelete
  3. aku org kota tinggi. mmg kawasan berdekatan situ mmg ada penunggu. di katakan tiap kali ada pesta pasti akan ada yg mati lemas tiba2 walaupun air tengah tenang.. tiap2 tahun, tp takdelah keluar news paper atau media elektronik.

    ReplyDelete
  4. pi tanya kat tok hadi.dia tau jawapan nya kot

    ReplyDelete
  5. kolot kepada org yg btol percaye pasal alam ghaib. bodoh tahap bapak ghaban!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lg bodoh xpercya bnda2 ni...bingai

      Delete
    2. tinggal no phone kau..
      if xcaye meh sni ak tlg bkak hijab kau

      Delete
    3. kau x percaya alam ghaib? tunggu nti bila2 ada la yg mendampingi kau. saat tu kau sakit jgn jmpe ustaz/bomoh eh sbb kau kan xpercayaaaa choiii !

      Delete
  6. mungkin ada perkara yg tk baik mayat tu lakukan masa hidop

    ReplyDelete
  7. percaya kpd benda ghaib xsemestinya menunjukkan kita nie kolot tp kita mst sedar yg ada makhluk lain selain kita yg ada kt dunia nie..percaya kewujudannya shj ttp tidak boleh takut kpdnya kerana hanya Allah SWT shj yg ptt kita takuti..wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro....wa sokong lu. Dulu mada aku jahil..aku menuntut ilmu persilatan cuma dari mimpi. Dan bila benda2 halus nk masuk diri aku...semua aku dapat rasa dan dengar. Walaupun dlm keadaan aku sedar. Tapi sekarang aku lebih kpd ilmu akhirat...aku dh buang jauh2 ilmu tu...semua tu cuma jin sahaja...

      Delete
  8. ikutla jalan yg betul..ni nak ikut jln tikus.. bot lak lebih muatan

    ReplyDelete
  9. nenekebayan346@yahoo.com30 Dec 2012, 07:52:00

    Makhluk halus pun nk Di bawak balik indon juga......mcm kt Indon takderrrr makhluk halus..... Kuasa ALLAH tiada sape blh tandingin... :)

    ReplyDelete
  10. alam ghaib mmg ade la bingai..bodo pe xpercaya..
    kaji dlu ye sblum ckp

    ReplyDelete
  11. Kebanyakan org indonesia yg datang di malaysia nie ada pendinding diri..kekadang dengan bangganya diorg bagitau diorang dtg malaysia bukan kosong..sampai terlupa Allah berhak keatas mereka...

    ReplyDelete