Sunday 23 December 2012

Filled Under:

Bekas Isteri Najib VS Bekas Suami Rosmah...Siapa?


Semua orang tahu Datin Rosmah ialah isteri kedua DS Najib. Bekas isteri PM Malaysia, Dato Seri Najib ialah seorang insan bernama Puteri Zainah binti Iskandar, perempuan pertama yang bersama Najib membina kehidupan. Siapakah Puteri Zainah ini? Dia adalah wanita pertama yang berada di sisi Najib. Wanita pertama yang berada di kiri Najib atas pelamin yang kilau gemilau. Wanita pertama yang menjadi teman tidur Najib yang sah. Wanita pertama yang meyendukkan nasi ke pinggan Najib. Wanita pertama yang mengambil baju dan seluar Najib untuk ke pejabat.

Betapa pun ada kuasa yang cuba menafikannya, namun sejarah dan biologi tidak boleh menafikan bahawa darah wanita ini ada dalam tubuh tiga orang anak perdana menteri itu; Mohd Nizar, 32, Puteri Norlisa, 28 dan Mohd Nasifuddin?


Puteri Zainah masih hidup dan masih sihat. Cebisan kenangan indah beliau dengan Najib mungkin masih terpampar di kepalanya. Dia juga berhak sebenarnya bercakap mengenai Najib.

Dahulunya ketika beliau masih menjadi isteri Najib, Puteri Zainah atau lebih dikenali dengan Ku Yie inilah yang mengikut Najib ke majlis-majlis kerajaan. Yang menemani Najib menziarahi rakyat di Pekan dan seluruh Pahang semasa Najib menjadi Menteri Besar Pahang dulu. Ku Yielah yang menjadi pujaan dan kesayangan Tun Puan Rahah.


Mungkin ada juga yang tak tahu, bekas suami Datin Rosmah Mansor ialah Farid Ismeth Emir iaitu pembaca berita Dunia Jam 10 RTM1. Antara anak perempuan Datin Rosmah Mansor dan Farid Ismeth ialah Azrene Soraya iaitu isteri kepada penyanyi yang juga pakar motivasi terkenal Dr Fazley.



Anda percaya entry tersebut?Untuk pengetahuan pembaca..nama penuh isteri Dr Fazley ialah Azrene Soraya binti Abd Aziz so macamana ayahnya adalah Farith Isthmeth Emir..
kadang-kadang internet ni banyak yang infonya salah...jangan percaya bulat-bulat apa yang anda baca...
Sekian..

Sumber: Cina Islam dan Sumber




48 comments:

  1. Replies
    1. memang bekas suami rossmah pembaca berita dunia Jam 10
      RTM1

      Delete
    2. ada yg silap...yg kawin dgn fadzley tu dr suami pertama rosmah...tq

      Delete
  2. yess...jgn percaya bulat2...termasuk la apa yg ko tulis ni..kihkihkih
    -tapai-

    ReplyDelete
  3. Bini Dr Fazley anak perkahwinan pertama. Farith adalah perkahwinan ke 2.

    ReplyDelete
  4. kan Farid yg buat announcement yg dia BUKAN EX HUSBAND ROSMAH? Blogger jerk yg memandai2 buat fitnah. Klu tak silap ex husband rosmah nama Aziz bapak mertua si Fazley tu

    ReplyDelete
  5. anta anti...betul-betul

    ReplyDelete
  6. rasanya ku yie lagi pandai bawa diri kelau dia disebelah pm instead of rosmah

    ReplyDelete
  7. rasanye kalu ku yie lagi pandai bawa diri disebelah pm instead of rosmah yg gila limelight

    ReplyDelete
  8. tipu ini suma..
    indak la ku percaya ini jo..cari la ba video youtube yg farid ismeth di intebiu sama wartawan tv3 tu..
    PALOI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ckp ape ni? sabah ek?

      Delete
    2. Cakaplah bahsa baku bagi sume jelas kurang ..&%$#@#$ TUT..TUT..

      Delete
    3. jgn ko mrh urg sabah mo ckp sabah d sini..

      Delete
    4. Biar la dia mau ckap sabah kah apakah...nak baku2 plak...nko tu bahasa baku sgt ker...

      Delete
    5. Nko tu baku sagt ker ayat nko tu...biar lah dia mau ckap sabah ka apakah..sendiri punya dialek...relX lah..tak reti bermasyakat..mcm org antisosial jer...

      Delete
  9. Isteri pertama najib lagi friendly dri isteri skrg. saya pnah mengenali beliau ketika btugas di subang airport dlu. ketika itu najib adalah menteri besar pahang. dia srh kami bwa beg n dia bawa kasut najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. romantiknya ex dia... ek?

      Delete
  10. pening dah aku... zzz -,-...

    ReplyDelete
  11. aduh, pening dah aku baca entry ni.. -,-

    ReplyDelete
  12. ini cerita bohong. Aziz janda rosmah dulu duduk taman tun.semua orang tahu perkara ini. bukan farid.

    ReplyDelete
  13. puak umno mmg x percaya bnda ni....syg najibkan

    ReplyDelete
  14. kisah lame .. dah lame tawu dah . dah basi . aiyoyo .. siape yg xdapat tangkap lagi , najib tu laki ke TIGA rosmah . itu je .. sekian .

    ReplyDelete
  15. Bsabar,wahai para pembaca....Jgn cepat melatah dan mghakimi seseorg hanya dgn mdengar khabar angin..Kadang2 ia fitnah dan anda semua tahu fitnah itu adalah buruk padahnya...Benda yg blaku biarlah blalu...Astarghfirullah...

    ReplyDelete
  16. saya pun ada dengar , bkurun dulu , yg Farid tu ex dia... x tau la ex yg ke brape... mmg kecoh dulu .. siap bayar2 lagi. ..

    ReplyDelete
  17. org bodoh je percaya rosmah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes and you are absolutely right..

      Delete
  18. malas nak amek taw......cuma nak tengok wajah ku yie jer...

    ReplyDelete
  19. Tak perlu hebohkan cerita rumahtangga org..yg penting semua tu cerita lama.tak perlu nk ckp byk2 sebab ada isu lebih ptg nk difikirkan Ex: Isu MB penang pasal penggunaan "ALLAH". Fikir2 kan lah,sampai bila nk berbalah sesama islam. peace <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaaa... btl 2... penang dah hancur .. perbalahan yg kian menjadi2

      Delete
    2. yaaa... btl 2.. penang dah hncur.. kian menjadi2 perbalahan sesama islam...

      Delete
  20. rosmah dulu kerja bank je masa nak tekel najib ari2 tunggu najib naik lip

    ReplyDelete
  21. Assalammyalaikum. Tunku Puteri yg saya kenali sewaktu berkhidmat dgn Malaysia Airlines System tahun 1998 mmg insan yg humble dan sepatut nya berada disisi Dato Seri Najib. Kita perlu percaya pada jodoh di tangan ALLAH. Dan seharusnya RM menjadi lebih baik daripada Tunku Puteri bkn nya seperti RM hari ini.

    ReplyDelete
  22. bia la dia..mingkin allag maha adill.. xperlu la tambah dosa korang kutuk orang ...

    ReplyDelete
  23. Aziz Aaron @ Aziz Singah?

    ReplyDelete
  24. lawak2 pasai rosmah nak gaduh dia manusia kita pon manusia hahahahhaha,takyah la puji2 najib n rosmah tu....blur:3

    n lagi satu sape yg rajin tengok tv tu ha,fikiran byk tergangu hu3,penang tak hancur pon tengk ok jerp kontrovesi lebih je sume nak dpat name pui,,,,,, ^^

    ReplyDelete
  25. Berita Ni Semua orang dah tahu... Yg Pasti Ku Yie Memang Peramah. Tidak Menunjuk... ^_^

    ReplyDelete
  26. cukup2lah wahai umat sekalian..tak perlu nak jga tepi kain org okeyh..mana tau terkena batang idung sendiri baru tau.....kebaikan n keburukan kita akan dibalas oleh Allah S.W.T jadi beringatlah kita hanya hidup sementara jgn lah taksub untuk mengata org

    ReplyDelete
  27. rosmah pernah kahwin kali ke dua dgn abd aziz.. dan mempunyai 2 org anak.. yg perempuan azrene soraya..dan yg kedua abd hafiz bin abd aziz... anak yg ditinggalkn bersama ayahnya dan abd aziz telah berkahwin dgn auntie nafisah... sekarang anak lelaki rosmah berumur 26 tahun..

    ReplyDelete
  28. rosmah pernah kahwin kali ke dua dgn abd aziz.. dan mempunyai 2 org anak.. yg perempuan azrene soraya..dan yg kedua abd hafiz bin abd aziz... anak yg ditinggalkn bersama ayahnya dan abd aziz telah berkahwin dgn auntie nafisah... sekarang anak lelaki rosmah berumur 26 tahun..

    ReplyDelete
  29. rosmah ada 2 anak dgn aziz dlu,soraya dan abd hafiz.. anak lelaki rosmah telah dijaga dan dibesarkn dismpg ibu tiri yg sgt baik.... siapa yg knal aziz past akn tahu siapa rosmah...

    ReplyDelete
  30. Hanya Allah yang tahu disebalik cerita semua nie, kepada yang bawak cerita nie lebih baik berhati-hati jgn sampai menfitnah orang.. nanti tak tertanggung azab yang bakal terima nanti .... ingat-ingat lah.. Allah Maha Kaya, Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  31. ape korg rase ble org bukak aib korg dan jaja sana sini??? kalau x nk aib kte dibuka org.. jgn nk aib kn org lain..

    ReplyDelete
  32. aduhai...siapa pun bekas isteri atau bekas suami PM dan Wifenya...apelah nak heboh2 sangat...setiap orang ada masa lalunya...biarlah...bukannya satu dosa besar pun kalau jodoh tak panjang...tak yah la kita nak busy body...jaga tepi kain kita sendiri jak ye..:-)

    ReplyDelete
  33. Biar la dia...itu hak rumah tangga dia...
    doa kan kebahagiaan mereka jer...jgn kita nilai keburukan org lain..belum tentu kita ni baik sgt...apa yg penting ROSMAH MANSUR jaga la nama baik suami iaitu NAJIB

    ReplyDelete