Monday 24 December 2012

Filled Under:

Kecoh : Isu Pihak Maybank Tipu Pelanggan

Tengahari ada cerita sikit, kisah pelanggan MAYBANK dan BANK kesayangan nya.. tapi rasa nya kita pun dah biasa dengan masalah ni, apa pun jom kita layan tengok apa yang mamat ni marah kan sangat...
ooooo patut lah, maybank tenet dia kena block..
kalau kita kena pun angin kan..
yerlah..mamat ni kan pelanggan tetap nya , pihak bank kena lah jaga hati dan nurani perasaan si mamat ni..
apa pun tahniah pada admin facebook maybank ni.. tenang ajer walau pun mamat ni tengah angin satu badan...
Tapi kalau anda masih ingat.. ramai orang yang memang marah sangat kat si MAYBANK ni.. 
Kata nya bank yang menzalimi pelangan dan pekerja nya.. 
Kalau tak cayer cuba baca banner kat bawah nie..
Apa macam ..cayer tak .Dulu saya pernah dapat risalah ni..
mereka mereka yang tak puas hati ni, begitu giat mempermosi kan tentang keburukan bank ni, tapi sekarang.. dan senyap jer..
ada sesapa leh bagi tau saya tak..dah satel ker.. gaji dah di naik kan lah tu..tu yang senyap.. duit dah masyukkk hehhee...

Sebagai pelangan , anda sememang nya ada hak anda. Guna kan hak anda..





12 comments:

  1. alah maybank amik duit kat mesin atm die sendiri lebih 4x da kene cas 50 sen setiap pengeluaran duit dari mesin atm maybank sendiri...

    ReplyDelete
  2. hahaha nie mesti keja nube. biasala nk minta naik gaji

    ReplyDelete
  3. org atas aku ni mesti keje bank gak kan..klo nube punye keje pun ko gak yg hepi kan..gaji naik..bonus pun naik..tunggakan gaji apatah lg..akakkaka

    ReplyDelete
  4. 1-kalau login m2u pada pc yang berlainan dari kebiasan (especialy pengguna cafe cyber), m2u akan promp soalan security ( customer yg pilih soalan & jawapan sendiri pada masa first time login) untuk tujuan security supaya bukan pihak ketiga yang login. 2- risalah tu hanyalah fitnah pihak nube.Maybank paling bagus dalam hak pekerja. Setiap tahun staff diberi ex-gratia disamping bonus tahunan. Semua staff samaada kerani ataupun executive mendapat cuti bersalin 90 hari ( bank lain. Kerani 90 hari, pegawai masih lagi 60 hari) 3- charge pengeluaran kad ATM, customer ada hak untuk memilih samada caj tahunan rm8 atau rm 0·50 (1st 4 free, 5ft and above charge rm0·50 within a month)· kalau bank lain fixed rm 10 or rm 12, jadi pandai2 lah pilih mana yang nak,

    ReplyDelete
  5. Dato' Wahid Satay punya angkara.. dulu dia telah melingkopkan Telekom Malaysia.. Telekom Malaysia terpaksa merangka naik kembali.. Maybank akan menjadi mangsa seterusnya.. mula-mula pelanggan.. bila dia akan keluar Maybank.. Maybank silap2 kena jual... betul2 penjual SATAY..

    ReplyDelete
  6. capitalist bank strive for money

    ReplyDelete
  7. maybank pun mendedahkan maklumat pelanggan kepada ejen2 insuran dan dh bnyak sngat ejen insuran phone ke no hp saya..sesuatu yg tidak patut dibuat oleh bank..

    ReplyDelete
  8. Bukan maybank saje yg mcm tu. Bank muamalat pun tindas orang islam mereka sendiri. Pekerja kontrak ditindas macam orang gaji. Adakan jurang antara pekerja kontrak sedangkan pekerja kontrak la yg banyak bantu buat kerja2 remeh dorang. Bank yg amalkan perbankan islam kononnya tapii..????? Lu fikirlah sendiri der!

    ReplyDelete
  9. stndrtlah klo d tnya mcm2..bg nak pastikan btol ke ownernya...itu utk security klo kn hack ke apa...soalan tu kt yg plh dan jwpn kt yg buat..mcm buka akaun fb jg...utk secure dr d hack akan kn ltk soalan dan jwpn...apa nak bising2 klo dah suh call tu call jelah...dah sndr xbg no tel mcm mn bank nak call..igt g post dkt fb dgn nama apantah pkai bank blh siasat ke butir2 peribadi...hahaha...mcm bbdak je...

    ReplyDelete
  10. Ada badan koperasi di sabah... baru-baru ni kwn buat penyelesaian Pinjaman sebanyak 50K DLM TEMPOH 9 BULAN, diA kena suruh bayar 85K. STAF TU BGI INFO NTI LEPAS BUAT PENYELESAIAN BARU ADA REBET... SBENARNYA KENA TIPU... LANGSUNG X ADA REBET... HANGUS RM35K. ADA JUGA UNDANG2 BEGITU KA... ITU BUKAN PEMBIAYAAN ISLAMIK, ITU LEBIH DARI ALONG... KESIAN C KAWAN... LANGSUNG X DPT APA2, RUGI BANYAK.

    ReplyDelete